به یاد شهریار

 

 

       از زنـــدگـانیــــم گلــه دارد جـــوانـیـم 

                                                        شـــــرمنده جـوانی از این زندگانیـــم 

       دارم هــــوای صحبت یاران رفتــــه را  

                                                      یاری کن ای اجل که به یاران رسانیم 

       پروای پنج روز جهان کی کنم که عشق  

                                                      داده نویـــــد زنــــدگی جــــــاودانـیـــم 

       چون یوسفم به چاه بیابان غم اسیر 

                                                      وز دور مــژده جــــــــرس کاروانــیـــــم 

       گوش زمین به ناله من نیست آشنا 

                                                      مـــن طایر شکسته پر آســمـانیـــــم  

       گیرم که آب و دانه دریغم نداشتند 

                                                     چون می کنند با غم بی همزبانیـــم 

       ای لاله بهار جوانی که شد خزان 

                                                      از داغ مـاتــم تــــو بهـــــار جوانیـــــم  

      گفتی که آتشم بنشانی٬ ولی چه سود 

                                                     برخاستی که بر سر آتش نشانیــــم 

      شمعم گریست زار به بالین که شهریار 

                                                     من نیز چون تو همدم سوز نهانیـــم

نظرات 5 + ارسال نظر
جزیره یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:02 ب.ظ

سلام فوق العاده بود به خصوص این قسمتاش:
از زنـــدگـانیــــم گلــه دارد جـــوانـیـم

شـــــرمنده جـوانی از این زندگانیـــم

گیرم که آب و دانه دریغم نداشتند

چون می کنند با غم بی همزبانیـــم

سلام به روی ماهت
جزیره خیلی دیوانش رو ورق زدم اما نمی دونم چرا هر بار برگشتم سراغ همین غزل ...

آذرنوش یکشنبه 27 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:56 ب.ظ http://azar-noosh.blogfa.com

منو یاد تولدم میندازه دوسش دارم به خصوص شعر آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

عزززززیزمآره این شعر شهریار از همه اش معروف تره
البته بین غزل های فارسی

دختری از یک شهر دور دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:01 ب.ظ http://denizlove.blogsky.com/

شعرهای شهریار همیشه بوی عشق میده... افتخار میکنم بهش... ممنون که روز بزرگداشتش به یادش بودی...

راستی من لینکتون کردم البته خیلی وقت پیش باید این کا رو میکردم اما قسمت این روز بوده!!

مرسی دنیز عزیزم
بابت لینک هم ممنون
البته فکر کنم تو تو لینک های من باشی

تلاش دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 01:33 ب.ظ http://hadafbozorgman.blogfa.com/

روحش شاد..
خوبی عزیزم؟..

آمین ...
مرسی من خوبم تو خوبی تلاش جونم؟

محدثه دوشنبه 28 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 05:14 ب.ظ http://shekofe-baran.blogsky.com

خیلی قشنگه شعراش!
مخصوصا بیت اول این شعر!

قشنگه
البته برای تو خدا رو شکر هنوز خیلی زوده که این شعر رو درک کنی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد